جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • نمونه کارها
  • وبلاگ
  • تماس با ما
    • تهران - شهرک غرب - بلوار شهید دادمان - کوچه جهاد - کوچه نهم - ساختمان ajloo.ir

      09129247442

      info@ajloo.ir

      اینستاگرام
      کانال تلگرام
  • محصولات
    • دسته بندی ها
      • وب سایت آماده
      • دوره آموزشی
    • آموزش پروژه محور فریم ورک Yii
    • وبسایت شخصی آماده طرح اردیبهشت
  • ورود به سایت

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

ثبت نام

داده های شخصی شما برای پشتیبانی از تجربه شما در این وب سایت، برای مدیریت دسترسی به حساب کاربری شما و برای اهداف دیگری که در سیاست حفظ حریم خصوصی ما شرح داده می شود مورد استفاده قرار می گیرد.

  • +989129247442
  • info@ajloo.ir
  • اخبار
  • لیست علاقه مندی ها
0
Ajloo.ir
  • خانه
  • نمونه کارها
  • وبلاگ
  • تماس با ما
    • تهران - شهرک غرب - بلوار شهید دادمان - کوچه جهاد - کوچه نهم - ساختمان ajloo.ir

      09129247442

      info@ajloo.ir

      اینستاگرام
      کانال تلگرام
  • محصولات
    • دسته بندی ها
      • وب سایت آماده
      • دوره آموزشی
    • آموزش پروژه محور فریم ورک Yii
    • وبسایت شخصی آماده طرح اردیبهشت
  • ورود به سایت
آخرین اطلاعیه ها
جهت نمایش اطلاعیه باید وارد سایت شوید
شروع کنید

وبلاگ

Ajloo.irاخبارسئوگوگل سرچ کنسول

گوگل سرچ کنسول

7/مرداد/1401
ارسال شده توسط ajloo.ir
سئو

منبع:نگرش تحلیلی در سرچ کنسول | به همراه محمد زراعتی از پادکست :طراح وبسایت، کاری از نوشین بهشتی

محمد زراعتی کیست؟

آقای محمد زراعتی سابقه همکاری به عنوان مدیر سئو در سایت ژاکت رو داشتند و در حال حاضر تیم لید سئو و وب سایت پارس پک هستند و در کنار آن مشاوره بیزینس‌های مختلفی در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ رو هم انجام می‌دهند.

مهارت تحلیل آمار سرچ کنسول گوگل، یکی از ضروری‌ترین مهارت هایی‌ است که یک متخصص سئو باید بلد باشد.

تحلیل درست دیتایی که این ابزار به شما می دهد، می تواند منجر به تدوین استراتژی سئو موثر و پربازده شود.

 

به طور کلی وبسایت ما ارتباط های زیر را با هم داره:

  1. ارتباط سایت با کاربر و برعکس
  2. ارتباط گوگل با سایت و برعکس
  3. ارتباط گوگل با کاربر و برعکس

 

ارتباط سایت با کاربر و کاربر با سایت : توسط گوگل آنالیتیکس بررسی می شود .

گوگل آنالیتیکس ویژگی کاربران را بررسی میکنه ، اینکه چه تعاملی با سایت داشته : جنسیتش  چی بوده ، چقدر در سایت زمان گذاشته ، سن کاربر چقدر بوده و در کدام صفحه ها جا به جا شده.

 

در دو ارتباط بعدی یعنی ارتباط گوگل با کاربر و سایت با گوگل برسی و آنالیز توسط گوگل سرچ کنسول انجام میشه 

گوگل سرچ کنسول نشون میده که کاربر در گوگل چی سرچ میکنه، سایت ما در گوگل چطوری نمایش داده میشه , گوگل چطور به ما سر میزنه و چه استنباطی از سایت ما داره، همچنین چه پارامترهایی از سایت ما را داره میبینه.

 

سرچ کنسول یک ماهیت ابزاری داره که به ما دیتاها، تجربه کاربری و … را  نشون میده.

یک ماهیت غیر ابزاری هم داره که ما باید ببینیم که چطور باید ازش استفاده کنیم و چطور تحلیل کنیم.

نکته مهم اینه که شما باید هر روز به سرچ کنسول سر بزنید.

باید روزانه بخش performance  را بررسی کنید

اگر از news , discovery  ورودی داشته باشید اسم performance به search result   تغییر میکنه.

یک دید overall  داشته باشید.

باید توجه کنید که افت ناگهانی نداشته باشید.

بررسی کنید که افت و خیز غیر عادی نداشته باشید.

اگر افت یا افزایش ورودی و ایمپرشن دارید بررسی کنید که علتش چیه.

اگر افزایش بود بررسی کنید که اورگانیک بوده یا شیطنت رقباست.

برای فهمش باید با نمودار کلی مقایسه کنید و برآیند را نتیجه گیری کنید.

با یک نگاه باید متوجه شوید .

اگر رقبا شیطنت کرده بودن باید بدونید که چکار باید بکنید.

باید این رفتارها را برای گوگل طبیعی جلوه بدید

در کوئری هایی که رقابت زیاد هست باید اینهارو چک کنید

 

عملگرهای مقایسه ای

مثلا یک کوئری را در بازه های مختلف بررسی کنید تا متوجه بشید که چطور باید استراتژی سئوی خود را بچینید.

اگر جایگاه ثابت بود یا ایمپرشن ثابت بود یا تغییر کرده باید ببینید علتش چی بوده، باید کامل بررسی کنید.

دید تحلیلی داشته باشید.

مثال: یک سری کلمات قبلا بالا بودید ، الان پایین هستید، با عملگرهای مقایسه ای می توانید متوجه بشید که چطور این اتفاق افتاده 

ایمپرشن را نزولی در بازه های مختلف سورت کنید ، مجدد عکسش رو هم تست کنید

با این روش ها میتونید رفتار کاربر را تحلیل کنید.

این براتون استراتژی را مشخص میکند

مثال: قبلا در برخی کوئری ها رتبه نداشتید ، الان رتبه گرفتید با استفاده از عملگرهای مقایسه ای و سورت کردن در بازه های مختلف میتونید رفتا کاربر را متوجه بشید.

یک کلمه ای را الان رتبه ی یک داری، اما مشاهده میکنی که قبلا ایمپرشن و کلیک زیاد بوده ولی الان کم شده: نتیجه چی میشه ؟یعنی رفتار کاربر تغییر کرده 

مثلا خرید ماسک پسال 1399 زیاد بوده الان در سال 1401 کم شده 

یعنی چی؟یعنی رفتار کاربران تغییر کرده یعنی از ماسک استفاده نمیکنند 

این یعنی چی؟یعنی واکسن باعث شده که بیماری کم بشه و به طبع اون مردم با آسایش راحت تری بیرون بیاند یا کلا مردم خسته شدند و از ماسک استفاده نمیکنند.

رفتار پریودیک بازدیدکنندگان: افت و خیز منظم روی روزهای تعطیل : مثلا پنجشنبه و جمعه ها

مثال: کارمندان وقت ناهار بیشتر به سایت سر میزنند، اما چون پنجشنبه ها و جمعه ه ا سرکار نمیروند و بازدیدی انجام نمیدند 

ورودی افت میکند.

نقاط افت را پیدا کنید و ببینید رفتار اورگانیک چطور است؟

چطور میتوان این رفتار را درست کرد؟مثلا در شبکه های اجتماعی، استفاده از بنر و کمپین این افت را پوشش میدی.

 

هدفمند از مقایسه در قسمت performance  استفاده کنید.

فیلتر صفحه : تفکیکی url  ها را بررسی کنید

مثلا بینید روی صفحه وبلاگ یا مقالاتت به صورت مجزا (فیلتر بر روی page) چقدر ورودی داری

همین برای دسته بندی ها انجام بدید.

مثال: ما داریم کلی هزینه میکنیم برای قسمت وبلاگ، با این روش چک میکنیم که آیا اصلا ورودی داریم، نتیجه بخش هست برامون: اگر اوکی بود ادامه بدیم نبود یا بریم سر قسمتی که بیشتر ورودی داریم یا باید استراتژی رو تغییر بدیم.

این را در مقالات – محصولات – دسته بندی ها و تگ ها و هر کاری که داریم براش وقت میذاریم باید بررسی  کنیم تا متوجه بشیم کجا نتیجه بخش تره 

 

فیلتر کوئری ها 

کوئری های برند و غیر برندتون را جدا کنید

ببینید برند شما چه سهمی در این سرچ ها داره 

استخراج کنید ، تفکیک کنید و ببینید که چقدر ورودی از برند دارید 

کد regex  برای این فیلتر ؟

 

نام محصول یا نام خدمات شما همراه با برند سرچ میشه ؟

مثال: گوشی موبایل تکنولایف 

اگر کاربر اینطوری سرچ میکنه 

یعنی ux شما مشکل داره و کاربر نمیتونه دسته بندی مورد نظرش رو در سایت راحت پیدا کنه 

شاید هم مزیت رقابتی شماست که کاربر شما را با نام برند سرچ میکنه : مثلا دیجی کالا

 

فیلتر کوئری چند کلمه ای : 

ببینید که کاربر با کوئری های لانگ تیل هم شما را سرچ میکنه یا نه 

برای این کار کد regex زیر:

عبارات هفت کلمه ای رو فیلتر میکنه و با تغییر عدد ۷ میتونیم تعداد کلمات رو تغییر بدیم.

([^” “]*s){7,}?

 

دید برندینگ داشته باشید : وبینار محمد زراعتی در شاهراه دیجیتال

 

 

استفاده از فیلتر پوزیشن : استراتژی سئو بسازید

مثلا کوئری هایی که جایگاه یک دارند : استراتژی حفظ رتبه باید داشته باشید

کوئری هایی که در صفحه اول و در رتبه های 3 تا 10 هستند را باید استراتژی افزایش رتبه داشته باشید 

برای کلماتی که در صفحه دوم هستند هم استراتژی ورود به صفحه یک داشته باشد

حالا این فیلترها را با گوگل آنالیتیکس ترکیب میکنی و بر اساس نتایج استراتژی میچینی.

 

ورودی های سینگل پیج های خود را بررسی کنید.

مثلا یک پیج را در سرچ کنسول کلیک کنید:

ببینید با چه کلماتی به این صفحه ورودی داشتید 

محتواتون را بر اساس این کلمات ویرایش کنید.

ابزارهای کیورد ریسرچ فقط کلماتی که سرچشون زیاد هست رو نشون میدن 

با فهمیدن کلماتی که کاربر سرچ کرده و به پیج شما رسیده میتونین نتایج بهتری داشته باشید

برای اینکار 

لندینگ پیج مناسب با اون کلمات بسازید ، محصولات را با اون کلمات بهینه کنید

تا نرخخ تبدیل بیشتر بشه 

.

سرچ کنسول محدودیت هایی هم داره : 

تعداد ردیف هایی که نشون میده فقط 1000 تاست که اگر سرچ کنسول رو به گوگل استودیو متصل کنید میتونید تعداد بیشتری ببینید.

سرچ کنسول دیر آپدیت میشه میتونید از ahref  که مکملش هست استفاده کنید.

 

 

برچسب ها: ابزارهاسرچ کنسول
درباره ajloo.ir

امیر عاجلو از سال 1392 وارد حوزه طراحی وب سایت شده. چندین پروژه موفق و ناموفق در زمینه طراحی سایت داشته از سال 1395 شروع به تدریس خصوصی برنامه نویسی php و فریم ورک های آن نظیر yii و لاراول کرده. از سال 1397 دوره های سئو رو طی کرده و در حال حاضر دانشجوی دوره دیجیتال مارکتینگ استاد عادل طالبی است.

نوشته‌های بیشتر از ajloo.ir

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
پشتیبانی
دسته‌ها
  • سئو
  • سئو تکنیکال
  • متمم
برچسب‌ها
ابزارها سرچ کنسول گوگل سرچ کنسول
  • محبوب
  • جدید
  • دیدگاه ها
پشتیبانی

 

لوگوی سایت Ajloo.ir

سایت شخصی من اینجاست. مطالبی که طی سالها آموخته ام را اینجا گردآوری میکنم هم برای خودم که بتونم متمرکز داشته باشمشون، هم برای افرادی که ممکن است براشون مفید باشه. درکنار این مطالب محصولات و دوره های شخصی خودم را هم قرار میدم.
دسترسی سریع
  • دوره ها
  • اخبار
  • تماس با ما
  • تهران، میدان صنعت بلوار شهید دادمان خیابان جهاد کوچه نهم ساختمان ajloo.ir
  • 09129247442
  • info@ajloo.ir
خبرنامه

چیزی را از دست ندهید، ثبت نام کنید و در مورد شرکت ما مطلع باشید.

نمادها
بهینه سازی و طراحی سایت : Ajloo.ir
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://ajloo.ir/?p=7871
دسته بندی دوره ها
دوره های من
دسته بندی دوره ها

وب سایت آماده

  • 2 دوره

خدمات

  • 1 دوره

مسیر یادگیری php

  • 1 دوره
دوره های من
برای مشاهده خریدهای خود باید وارد حساب کاربری خود شوید
Facebook Twitter Youtube Instagram Whatsapp
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.

سوالی دارید؟ از ما بپرسید، کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

لوگوی Ajloo.ir با رنگ سفید

Ajloo.ir

  • 09129247442
  • شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تا 17
  • info@ajloo.ir